Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, tarımda modern sulamayı yaygınlaştırmak, toplulaştırma çalışmalarıyla tarım arazilerinden en yüksek faydayı sağlamak, musluklara sağlıklı ve içilebilir su ulaştırmak ve yerleşim yerleri ile tarım arazilerini taşkın risklerine karşı korumak için tüm gücüyle çalışırken, sürdürülebilir su yönetimi anlayışıyla da suyun her damlasına sahip çıkıyor.
10 bin dekar araziye can suyu geliyor
Manisalı üreticilere
DSİ’den müjde. İnşası tamamlanan Kelebek Barajı’nda yaklaşık 10 milyon m3 su biriktiğini
duyuran DSİ Genel Müdürü Mehmet Akif
Balta, sulama projesinde 10 bin dekarlık alandaki çalışmaların bittiğini
açıkladı. Test aşaması tamamlandıktan sonra bu bölgede sulamaya başlanacağını
belirten DSİ Genel Müdürü Mehmet Akif
Balta, projede % 46 fiziki gerçekleşme oranına ulaşıldığını
söyledi.
Regülatör tamam, sıra sulama şebekesinde
Gediz
Ovası’ndaki üzüm bağlarını su ile buluşturabilmek için adeta zamanla
yarıştıklarının ifade eden DSİ Genel Müdürü Mehmet Akif Balta, “ 22 milyon 920 bin m3
depolama hacmiyle bölgenin en büyük barajlarından biri olan Kelebek
Barajı’ndaki çalışmaları tamamladık ve su tuttuk. Kelebek Barajı’nda biriken suyu yaklaşık 10 km
boyunca Koca Dere yatağına bırakacağız. Daha sonra da bir regülatör vasıtası
ile o suyu yeniden tutup sulama şebekesine vereceğiz. 30 metre yüksekliğindeki
regülatörün gövdesini ve vana odası imalatlarını tamamladık. Dolusavaktaki
çalışmalarımızı da ay sonuna kadar bitireceğiz” diye konuştu.
Sulama Şebekesi ile ilgili çalışmalarında da aralıksız devam ettiğini kaydeden DSİ Genel Müdürü Mehmet Akif Balta, toplam 22 km’lik HDPE borudan 16,5 km, 5 km çelik borudan 4,3 km, 13 km CTP borudan ise 9,5 km’lik kısmının döşendiğini söyledi.